Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Steaua fara nume – editie comentata

Steaua fara nume – editie comentata

Ian 30
Steaua fara nume – editie comentata

Daca nu ati stiut de ce moda romaneasca (se pare ca nu e buna sintagma si ar trebui sa ii spun zona uber cool de fashion, cred ca as fi mai pe plac) este, dupa 23 de ani de tranzitie (asta imi place teribil, tranzitam si tranzitam si nu ne mai oprim din tranzitat) este prima din Europa cu sanse mari la primul loc in lume, aveti mai jos explicatiile. Pentru ca, nu-i asa ?, toti ne pricepem la moda, toti suntem specialisti, experti, profesionisti in moda. Si, vorba lui Maurice Munteanu, in acest ritm si stil, de maine ne putem face toti avocati, ingineri constructori, arhitecti sau, cel mai bine, neurochirurgi. Avem toate sansele sa reusim la fel ca in superromanianfashionlifestyle.

Asadar, « targurile, dupa parerea mea (n.n. parerea apartine emitatorului ei, bineinteles, conform ghilimelelor pe care le-ati observat, sper) au creat o falsa idee de supravietuire, in randul tinerei generatii si false solutii de a construi ceva ieftin. Asta nu mai inseamna design, inseamna multe compromisuri, a face chestii fara idei, a face simplu. Asta nu are legatura cu minimalismul – multi dintre ei au o criza de idei. Pentru a face ceva minimal tre sa ai foarte bine organizat sistemul. De asemenea, sustinerea media este foarte mica pentru designerii romani. E un snobism crunt! Toata lumea vorbeste numai de designerii de afara, iar la noi sunt luati in considerare doar prietenii. »

Sa incercam sa intelegem. Adica targurile sunt un fel de moft, o amagire, un mod de a construi « ceva ieftin ».  Sa intelegem ca la targuri merg doar cei care vor sa isi duca viata de azi pe maine in moda ?  Mai exact, cele 1000 de branduri participante, de exemplu, in sectiunea p-a-p de la Who`s Next (nu am calculat numarul total al expozantilor pe intreg targul) expun pentru ca abia supravietuiesc ? In aceeasi situatie « se complac » si cele 12 branduri romanesti participante in aceasta editie, la aceasta sectiune ? Deci produsele din colectiile celor care expun la un targ nu au design ci un soi de compromis. Adica oamenii sunt imbracati in haine rezultate din creatia celor lipsiti de idei ? Presupunem atunci ca buyerii prezenti la targuri sunt niste oameni simpli care fac compromisul de a achizitiona niste produse pentru a mai da o gura de oxigen bietei industrii care imbraca omenirea simplu, simplu, simplu. Si, sa nu uitam, chestia asta cu vanzarea si cu buyerii e o gaselnita, e o pacaleala, e un mod de a prosti designerii, in special pe cei fara idei!!!

Mai departe, a pus cineva semnul egal intre minimalism si designul brandurilor de pret-a-porter? Adica designul minimalist tine strict de brandurile care expun la targ ? Nu stiu cine a emis aceasta teorie si cum de a putut da ea de gandit sub forma unei afirmatii atat de pertinente specialistilor modei. Mai mult, din afirmatie se deduce ca minimalismul poate fi facut doar de cei care au un sistem organizat. Oare ce presupune acest sistem organizat care iti permite sa creezi in stil minimalist ? Sau sa intelegem ca, numai daca esti dezorganizat, numai atunci poti crea ceva adevarat, gotic, ceva rock, poate chiar conceptual, DOAR daca te dezorganizezi corespunzator? Interesant punct de vedere.

Continuam cu deductia pe firul logic al specialistilor. Redactorii de moda din Romania sunt niste snobi!!! Adica presa de specialitate, fie ea print sau online, este de «un snobism crunt »! Sa vedem (nu mentionez si publicatiile pentru ca, presupun, se stie unde semneaza fiecare, ordinea este absolut aleatorie, iar celor omisi imi cer scuze, dar nu este cu nicio intentie) : Maurice Munteanu, Marian Palie, Andreea Macri, Roxana Voloseniuc, Domnica Margescu, Miruna Micsan, Ovidiu Buta, Noemi Revnic, Doina Berchina, Octavian Coifan, Cristina Craciun, Cristina Bazavan, Andrei Iovu, Catalin Enache, Amelia Turp-Balazs, Ana Nechita si blogosfera care si-a dovedit viabilitatea pana acum Irina Markovits, Ana Morodan, Andreea Inankur, Adina Necula, Paula Negrea, Adriana Ancuta, Medine Pop, Roxana Radu si Ioana Voicu, in fine, subsemnata, TOTI SUNTEM NISTE SNOBI !!! Da, toti acestia suntem niste snobi care ne publicitam doar prietenii. Buuuuun!

Asaaaa… printr-o logica imbatabila, ar trebui sa fim convinsi ca cei care expun la targuri, cei « in pana de idei », « supravietuitorii » care continua sa se zbata, nu au habar despre ce inseamna un sistem al modei. In primul rand nu stiu ce e o inscriere, o acreditare, apoi nu stiu ce inseamna notiunea de targ de contractari, comanda, furnizori, nu au auzit in viata lor de o schema logistica sau de calendar al evenimentelor, nu au habar de targurile de tesaturi, furnituri, nu stiu ce e acela un flux de trafic sau o pozitionare de stand, sa nu mai vorbim de tendinte si birouri de stil pentru ca nu au auzit nici de tendinte in culoare si nici de tendinte in linie, nu stiu ce e aceea o serie zero, varfuri de sezon, continuativa, feed-back si analiza de piata. De fapt am impresia ca participantii la targuri sunt niste bieti oameni care incearca si ei sa se dea bine pe langa un sistem functional, in care cei care prezinta in holuri de hotel sau ambasade stiu exact ce fac, sunt in tema cu CE INSEAMNA MODA, pardon, fashion & lifestyle, ca moda e demodat, stiu exact ce rol au ei si unde vor sa ajunga, si mai stiu ca sunt singurii care fac design pentru ca doar ei au idei si doar ei stiu CUM FUNCTIONEAZA MODA.

Semnez, in virtutea unei frustrari maxime, Liana Martin – habarnista si snoaba vanzatoare de iluzii in moda romaneasca plus rau voitoare si distrugatoare de sistem.

Bookmark and Share

10 comments

  1. Robert Ratiu

    Dragilor, despre ce vorbim? Cui ii apartine citatul? Cine ce a zis si despre cine? :)

  2. F&B

    Robert, citatul apartine unui profesionist al modei (cel putin asa se prezinta), iar de adresat, dupa cum bine vezi, se adreseaza tuturor celor care au ceva in comun cu moda: designeri, manageri, buyeri, presa de specialitate, consumatori. despre ce vorbim? despre sensul si intelesul modei romanesti.

  3. cretu georgina

    Vai ce a putut scrie este hilar.Nu mai pot de ras !!Pacat ca ajunge la altii care poate chiar o iau de buna:)

  4. Ruxandra

    Comentariul de mai sus este scos din context, si stiti asta. Era vorba despre „targurile” de week-end ale Bucurestiului. Sa dam Cezarului ce este al Cezarului si sa incetam odata cu comentariile nesanatoase.

  5. Dam Cezarului ce este al Cezarului. Citatul de mai sus, dupa cum se vede in link si in print screen, nu mentioneaza nicaieri targurile de weekend din Bucuresti, ci este doar o referire generala la targuri, exact asa cum s-a comentat in text.

    http://bucharest-style.com/?p=4439

  6. Ruxandra

    Si ati dedus ca e vorba de targurile din afara pentru ca?!…
    Sau poate exista acolo un cuvant cheie care mie imi scapa. Pardon, sa-mi fie cu iertare.

  7. @Ruxandra

    Ti se pare ca am sustinut undeva in comentariu ca se face referire strict la targurile internationale? Am dat un exemplu concret – Who`s Next, cu numarul de participanti, dar in niciun caz nu am sustinut ca in text ar fi vroba doar despre targurile din exterior sau doar din Bucuresti. Am pastrat nota generala la fel cum a facut-o si autorul citatului. Dupa cum vezi, nu am scos si nu am bagat asbolut nimic in/din context. Cat despre „cuvintele cheie” pe care nu le intelegi, nu este vina mea. Mai aprofundeaza.

  8. Ruxandra

    Bref (pentru a folosi un cuvant „la moda”), draga Liana, daca te referi, asa in general, doar la targul Who’s Next, induci publicul cititor in eroare. Trebuie sa fii complet pe langa subiect sa crezi ca cineva ar putea spune despre un targ ca Who-s Next-ul ca ajuta la constructii ieftine cand se stie ff bine care sunt taxele de participare si mai ales conditiile.
    Daca intr-adevar vorbesti, asa in general, ar fi bine sa atingi si problema mascotelor de targuri bucurestene,despre care, repet, este evident ca este vorba.
    Iar de aprofundat, multumesc pentru sfat, o fac. Astept totusi luminarea divina asupra cuvantului buclucas.
    Cred ca ajunge oricum cu „dezbaterile” pe langa subiect. Incearca sa fii mai corecta data viitoare. Esti un jurnalist bun si ar trebui sa lasi se vada asta.

  9. =))))))) Perspicace mai esti, Ruxandra draga ! Se pare ca tu reusesti sa citesti in text pana si gandurile nemarturisite, ca si cand ai fi Galatescu insusi. Sau esti ???
    In alta ordine, ai spus « mascota », dar eu cred ca ai vrut sa spui surogat si ai nimerit pe langa, comme d`habitude. Nu conteaza, treaca de la mine. Am prins ideea de baza, de aceea iti urez din suflet « zile splendide si la cat mai multe degustari de ganduri » ! In rest totul e doar « revelatie si cautare de sine… » ! (Remarca ghilimelele ca sa nu spui ulterior ca e o parafraza grosolana !)

  10. Ruxandra

    Liana draga sunt femeie, fii pe pace. Nu-mi doresc sa fiu barbat si cu atat mai putin Galatescu.
    Cat despre restul e clar ca iti place sa ai ultimul cuvant de spus. Spor la „scris”.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>