Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Despre concursuri de idei fara idei

Despre concursuri de idei fara idei

Iun 01
Despre concursuri de idei fara idei

Se pare ca moda are si nu are chef sa isi revina. Idei putine, lume dezinteresata multa. Cu alte cuvinte, fiecare isi vede de rufele lui. Sa va spun ce am remarcat eu si ce cred eu, deocamdata, ca s-ar putea face. Mai intai, constat cu bucurie ca vedetele noastre, cele pe care le avem totusi, incep sa isi indrepte preferintele catre tinute semnate de designeri romani. Semn bun ca putem sa avem trendsetteri de nadejde. Inca vreo doi ani de aparitii prin reviste glossy si pe red carpeturi si vom avea un curent favorabil pentru designul romanesc. Acum insa vine punctul slab al lucrurilor. Tinutele de gala sunt doar varful, ce ne facem cu brandurile care ar trebui sa aiba cifra de afaceri adevarata si nu doar acoperire de cateva cheltuieli?

Toti scrieti de evenimente, ca moda duce lipsa de evenimente, dar sunt o puzderie de evenimente in peisaj. Problema lor nu e ca nu exista ci ca exista cam prost. Adica fara scop. Evenimentele de dragul presei (cata este) si a mondenitatilor nu aduc un plus in buzunarul afacerilor ci doar in cel al organizatorilor. Prezenta presei este absolut necesara dar nu suficienta. Mondenitatile isi au si ele rolul lor. DAR sa nu uitam ca din acest peisaj lipseste elementul principal: BUYERII! Degeaba toata lumea isi doreste multime de evenimente, degeaba isi doreste selectii si calitate, atata vreme cat piata nu se regleaza de la sine, prin cerere si oferta, moda noastra ramane la nivel de tinute de gala pentru cateva petreceri si cam atat. Adica un fel de croitorie de lux, dar nicidecum un business. Cat despre restul, cei care nu fac asemenea tinute, se poate spune doar ca vand pe unde pot si ce pot, adica prin niste targuri, bazaruri, vanzari directe de pe tarabe si cam atat. Nici aici nu prea suna nimic a business.

Dragii mei, aceasta nu e si nici nu va fi moda. Mai stam sa mai adunam cateva idei, daca or mai fi, pe urma deschidem o discutie pe tema ideilor lansate, sa vedem ce si cum se poate rezolva. Weekend senin sa aveti si cat mai fashion cu putinta!

Bookmark and Share

4 comments

  1. Anna

    Ai dreptate. Moda noastra ramane la nivel de tinute de gala pentru cateva petreceri .

  2. Adelina

    Salut tuturor,

    Inca o data tin sa mentionez ca apreciez extraordinar de mult initiativa voastra.E un inceput. Cred ca idei sunt mult mai multe doar ca lumea e un pic reticienta in a si le exprima public. Poate unii considera ca ideile lor vor fi preluate de altii.Eu consider ca nu ideea face diferenta ci puterea de a o implementa. Probabil ar trebui sa vorbim de fashion business & fashion marketing. Sau cum sa faci marketing de fashion romanesc. Poate un prim pas ar o masa rotunda de afaceri. Intre investitori, creatori, producatori & importatori de materii prime si presa. Ar trebui discutate si barterurile si cum se poate implica presa. Ca incheiere am cateva haine pe care scrie ”made in Romania” si le port cu mandrie. Poate ar fi interesant daca Becali nu ar vrea sa-si pune numele pe o marca de pantofi din piele, hight class. E destul de nebun si controversat, are destula publicitate la activ, e imposibil sa nu vanda

  3. Adelina

    Ei bine buyerii tot timpul vor fi pentru industria de fashion.
    Un principiu de marketing vechi de cand lumea spune ca de multe ori ”cel mai important lucru este sa fii acolo, sa fii pe piata” restul sunt detalii. Da, si piata o demonstreaza.

    E foarte important sa existe o oferta bogata de produse romanesti. Oamenii cumpara ce gasesc pe piata. Si daca de la taraba din piata pana la magazinul din mall ori cele online nu se gaseste o oferta variata de produse romanesti, nu avem cum sa vorbim de o piata, o adevarata industrie si implicit de buyeri. Evenimentele care se adreseaza maselor sau unui public limitat au meniarea de a populariza tendinte si linii in design si asta e un lucru bun si necesar. Ar fi ideal sa vad si alte opinii, e un subiect atat de interesant,necesar si bine venit.

  4. Alice Antonescu

    Nu vroiam sa comentez, dar totusi o voi face.
    Moda romaneasca se afla acolo unde ii este cel mai bine si lucrurile stau asa cum stau pentru ca la acest moment mai bine nu se poate. Nu inteleg aceste suspine dupa buyeri, pentru ca ei exista (desi putini), dar prefera sa cumpere branduri de la Paris, pentru ca: 1. nu-i profet in tara lui si 2. designerii romani nu ofera priduse de calitate (de ex. cati din ei merg o data la 6 luni la targurile de tesaturi sau macar pot sa bage mana in foc pentru compozitia tesaturii pe care o iau de la depozitele din Bucuresti?)
    Iar croitoria este o afacere profitabila (unii designeri fac si 5000 eur lunar, bani la negru deci neimpozitai) versus luat comenzi de la buyeri, care trebuie sa fie de apr. 120000 eur pe sezon ca sa faci aceeasi bani. Desi multi designeri ar vrea sa treaca la croitorie la colectii cu comenzi pe sezon, ei nu sunt pregatiti si uneori habar n’au ce fac: multi se duc la targ cu temele nefacute (colectii neinchegate si preturi exorbitante, gen rochii din 3 metri de poliester de 500 eur en-gros) si nu stiu ce coeficient practica buyerii, sau ce preturi pracatica alti designeri din aceeasi categorie (o rochie Georges Hobeika de ex. lucrata manual si din matase costa 400 eur en-gros). Vin acasa laudandus-e ca au vandut afara, si se regasesc mai mult in piata externa (desi in Kuwait nu vinde doar cel lenes, pentru ca-i o piata mica, dar cu multi bani).
    Evolutia este un lucru care nu poate fi fortat. In concluzie, lucrurile in moda romaneasca se vor schimba cand se va dori o schimbare. Pana una alta este suficient de bine si asa.

    Cu multa consideratie,
    Alice

Trackbacks/Pingbacks

  1. Adu moda pe strazile din Romania si o sa vezi schimbarea « Adelina Maries - [...] ales sa scriu pe tema modei romanesti la initiativa ….. mai exact cum putem genera bani din moda romaneasca. …

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>