Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
CONCURS DE IDEI FARA PREMII

CONCURS DE IDEI FARA PREMII

Mai 16
CONCURS DE IDEI FARA PREMII

De la TEDx citire, ideea ideilor :

Haideti sa facem un concurs nemaiintalnit si nemaivazut, un CONCURS DE IDEI FARA PREMII pe tema modei romanesti. Mai exact, ce ar fi daca am face un brainstorming public de idei despre CUM SA SALVAM MODA ROMANEASCA!  Si nu veniti cu „e salvata gata ca-s tone de talente pe teava”, ca nu tine!

Moda inseamna afacere pe bani adevarati si brand-uri care au cumparatori reali, nu lohn, nu croitorie la comanda si trei rochii de vedete. Asa ca asteptam ideile voastre, propuneri concrete despre cum si ce ar trebui facut in moda romaneasca sa repornim motorul unui domeniu atat de drag noua.

Timp de o luna de zile facem colectie de idei la vedere, deci succes si spor la ganduri bune!

Bookmark and Share

8 comments

  1. Adelina

    Piatra de temelie,este indrazneala de a crea. A indrazni in creativitate de a avea stilul propriu nu copiat de la altii. Armonia formelor,culorilor si a materialelor.

    Evenimente la care designerii sa fie selectati nu luati toti la gramada doar ca moda sa fie salavata.Am vazut o gramada de asa zise catwalkuri romanesti in care hainele ziceai ca sunt made in china sau second-hand. Aici e marea problema. Evenimente cu participari si prezentari alese pe spranceana. Fiind vorba de bani nu ma pot exprima public pentru alte idei, dar la momentul cand vor fi puse in practica va voi contacta
    Cu entuziasm maxim!
    Adelina

  2. Identificarea unor talente care reusesc sau au reusit sa isi faca un nume aici si mai bine, si in afara tarii. Cautarea unor posibili investitori, puternici, care sa sprijine acesti creatori. Recreerea fabricilor de tesaturi, ata, masini de cusut etc. dar numai cu conditia ca acestea sa fie competitive la nivel international. Gasirea unor modalitati de limitare a brandurilor straine sa isi faca cuib aici.

  3. oana

    -avem nevoie de pagini oficiale updatate cu poze si informatii relevante despre activitatea designer-ului in cauza.
    -vrem sa simtim prezenta lor in retelele de socializare – sa se creeze o punte de comunicare efervescenta intre designer si tinerii consumatori
    -designerilor sa nu le fie frica sa isi afiseze preturile creatiilor pe site pentru ca acestea nu sperie in mod neaparat posibilii clienti ci le permite sa isi recalculeze economiile pentru a-si putea achizitiona produsul dorit.
    -designerii ar trebui sa constientizeze necesitatea unei echipe care sa le promoveze creatiile atat in mediul virtual cat si in spatiul realitatii cotidiene. Da, stiu ca avand in vedere situatia actuala si cel mai probabil situatia financiara, angajarea unei echipe de promovare nu poate fi sustinuta, dar eu consider ca exista solutii cum ar fi: internship-uri neplatitie pentru tinerii doritori sa isi puna in aplicare ideile, ajutati de aportul creativ al designerului. Asta este doar o idée, dar sunt sigura ca se pot gasi solutii diverse la aceasta problema, solutii pe care poate chiar cei alesi pentru aceste internship-uri le vor descoperi.
    Si in caz ca va intereseaza contextul in care am pus in discutie aceste idei, puteti sa cititi aici: http://zipcodefashion.wordpress.com/2012/05/22/brainstorming-cum-salvam-moda-din-romania/

  4. Adelina

    In primul rand avem nevoie de o casta a oameilor care sa produca si sa consume moda in Romania. Avem nevoie de concurenta. Nu poti face moda cu 2-3 designeri autotoni mai un pic mai populari. Designerii se inspira si se concureaza unii pe altii, fara concurenta o sa fim la fel si peste n ani,… concurenta autohtona nu straina
    Al 2-lea aspect materialele cu care lucreaza nu sunt de calitate. Materiale turcesti, chinezesti dar preturile sunt peste zara si chiar prada. Deci ce preturi mari, calitate slab spre mediu. Nu vad STIL, nici un designer nu a creat un stil. Ca sa fiu inteleasa la ce ma refer cand spun stil sa luam exemplu Vivien Westowood. In plus daca stilul meu e sic-elegant nu o sa port niciodata ciudatenile unui designer oricat de creativ si popular ar fi el dar cel putin s-a atins o nisa in termeni de stil si cifre financiare. Si cireasa de pe tort e faptul ca populatia nu e creativa. Nu vad pe strada femei elegante, nu vad femei shic vad decat o cohorta de fete in blugi cu slipperi indiferent daca blugii sunt 100% chinezesti sau sunt de la Guess, Lee sau cumparati din Kenvelo.

  5. Adelina

    Ca sa vorbesc de marketing
    Moda consuma publicitate la greu, isi selecteaza publicul tinta pe strategii de pret si isi asigura notorietatea pe cate vedete imbraca la evenimente.
    Cei cu bani mai multi isi cumpara primele aparitii si le poarta un sezon, cei cu bani mai putini isi cumpara la reduceri si le imbraca la sfarsit de sezon sau sezonul urmator. Si asta ca producatorii sa nu ramana cu solduri. Soldurile ramanse oricum le cumparati anii urmatori de la outlet.

    Si ca sa vorbim de o piata, trebuie sa vorbim de targuri unde designerii sa-si prezinte creatiile si proprietarii de buticuri sa faca comezi. Cati proprietari de buticuri de fashion (hight class) avem in Romania?

  6. Roxana

    Dezradacinarea de anumite valori din trecut si prezent care fac ideile sa para kitch! nu ma refer aici la traditie)…cred ca este primul lucru pe care trebuie sa il facem.

    Cred ca moda fara fundatie nu exista. De aceea, o scoala specializata in moda unde sa poti invata fotografie, styling, istoria modei, studii culturale, marketing, PR, jurnalism, design, ilustratie, film ar putea fi salvarea modei in Romania.

  7. Eu unul mizez pe partea de online-marketing a acestei actiuni.
    Sunt de parere ca tineri designeri romani sau brandurile romanesti ar trebui sa ia cu asediu online-ul pe aceasta nisa. Ma refer la investiti minore intr-un site/pagina actualizat/a des sau foarte des.Trebuie sa interactioneze mai mult cu publicul tinta consumator de moda.
    Nu sunt de acord sa dam o mai mare atentie „educarii intregii mase”, zic mai bine sa o mentinem pe cea care deja „consuma” pentru ca procesul de work-of-mounth functioneaza extrem de bine la noi.
    E nevoie de mai multa atentie in aceasta zona, zic eu…
    :D

  8. Ileana

    Fiecare idee exprimata aici are utilitatea ei dar propunerea mea este asemanatoare cu cea a Adelinei; ma refer la evenimente unde designerii sa-si prezinte creatiile (unde eveniment=”întîmplare importantă, fapt însemnat”).
    Ma refer la targuri care sa fie atent impartite pe sectiuni, locuri unde cererile si ofertele sa-si gaseasca rezolvarea.
    Un targ pe an chiar nu ar fi suficient; sunt multe detalii… pe care nu le-as lasa la vedere.
    A inceput sa bata vantul si s-ar putea sa ni/mi le sufle ;)
    Toate bune!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Concurs de idei fara premii by fashionandbeauty.ro « Adelina Maries - [...] un subiect care ma pasioneaza. Pe langa comentariul pe care cu mult entuziasm l-am postat pe pagina site-ului  vreau sa …
  2. Gata! E luata :) – ideea ma refer « Adelina Maries - [...] 0 Cum putem salva moda romaneasca? [...]
  3. Despre concursuri de idei fara idei | Fashion & Beauty - Blog - [...] pare ca moda are si nu are chef sa isi revina. Idei putine, lume dezinteresata multa. Cu alte cuvinte, …

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>