Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Noi nu comentam, noi facem

Noi nu comentam, noi facem

Mai 19
Noi nu comentam, noi facem
Ovidiu Buta

La ultima editie a RFW, ce m-a scos din minti nu au fost doar gafele tehnice si caldura din sala,  ci si nesimtirea unor participanti, din public.  Am citit in acea perioada atatea stupiditati scrise de cei invitati sa asiste la eveniment incat, sincer, m-am speriat.  Si, dupa ce am trecut de socul initial, am realizat ca ceva mult mai grav s-a intamplat:  nimeni, dar absolut nimeni, nu a cumparat nimic din ceea ce s-a prezentat. Am discutat cu designerii care mi-au confirmat si ei acelasi lucru:  cronici elogioase, 0 vanzari.  Cronici idioate: tot 0 vanzari.  Cronici negative: 2 piese vandute.  Total: 1 milion de cuvinte care nu au generat deloc vanzare.

Desigur, concluzia principala este simpla, aproape banala: puterea de a genera vanzari a celor care au acoperit evenimentul a fost si ea egala cu acelasi mirific 0. Drept urmare am decis sa suspendam un eveniment care nu genereaza vanzari, pentru a ne concentra pe cele care au feed-back-ul scontat, iar aici ma refer la Berlin Fashion Week.

OK, aceasta este prima parte a povestii. A doua parte este si ea foarte simpla. Imediat dupa Iasi am hotarat sa lansam o campanie de genul „Nu este suficient sa comentezi, mai trebuie sa si cumperi„. Pentru ca, daca din punctul tau de vedere publicul este idiot si doar tu esti destept, atunci ma astept de la tine sa sustii designerul pe care l-ai ridicat cu atata patos in slavi, cumparand macar un produs de la el.  Pentru ca noi, dragi colegi de breasla si wannabes cu batistuta in piept si pantaloni intinsi pe fund, suntem cei care am putea misca lucrurile.  Doar noi.  Noi putem sa fim motorul acestei industrii care are parte de prea multe cuvinte si de prea putine vanzari.

Bookmark and Share

4 comments

  1. Diana

    Bravo, felicitari pentru initiativa ! Venim cu voi la Berlin !

    Diana si Liviu

  2. Arianna

    Parerile sunt impartite. Iar daka majoritatea opiniilor au fost negative inseamna ca sunt de vina colectiile. Daka un client este multumit cumpara. Daka este dezgustat, comenteaza. Iar la ce zdrente sunt in colectiile de pe piata romaneasca, nici nu e de mirare!!!!!

  3. In principiu as fi de acord cu dvs. d-le Buta. Oare organizatorii nu ar fi trebuit sa invite si potentiali cumparatori in loc sa umple sala cu fashion bloggeri care isi updateaza garderoba doar de la targuri de vintage (a se citi targ de second hand care arareori arata a vintage) si editori de moda care de fapt isi fac cumparaturile doar la Paris, Londra sau Milano? Poate ca munca voastra de a educa publicul ar trebui sa sa tina cont in primul rand de publicul ce isi permite sa cumpere. A invitat cineva oameni din televiziune, advertising, business? A invitat cineva vreun proprietar de mall? Poate vreun designer tanar l-ar fi impresionat si ar fi obtinut un punct de vanzare in mall-ul x, nu?Dumneavoastra, domnule Buta ati cumparat singurele piese de care vorbeati?

  4. Designerii isi pot face singuri publicitate. Oferind gratuit o creatie care desigur si-o pot permite fara sa le afecteze bugetul potentialilor cumparatori. Eu stiu ca un cadou sau o atentie deschide multe usi. Singura problema este identificarea lor, a celora care ar aprecia nu doar un asemenea gest dar si a produselor de moda. In Romania se traieste pe pricipiul utilitatii iar moda e pentru placere si abia pe urma pentru utilitate.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>