Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Ce este de fapt moda online? Partea a II-a

Ce este de fapt moda online? Partea a II-a

Mar 15
   octaviancoifan.blogspot.com
 
Multe bloguri internationale (moda, beauty, lux) au aparenta unor bloguri fantoma, concept din marketing pe care il voi explica altadata, iar acest lucru il realizezi doar retrospectiv cautand o anume informatie.

Eu cred ca in 2010 blogurile de moda sunt doar istorie. Va recomand un articol din 2008 din WIRED in care se prezinta pe scurt aceasta idee legata de bloguri sau unul mai recent din Libération despre cum tinerii au parasit blogurile.

Care este diferenta enorma intre blogurile cu vechime si cele aparute ulterior? Daca unele au aparut din dorinta de a exprima ceva (de la informatie la opinie), generatia ultima a fost total lipsita de naivitate punand in prim plan 

"promovarea" si interesul comercial (parteneriate, voilà), exprimat mai mult sau mai putin direct. Ori un asemenea demers mai devreme sau mai tarziu este detectat de public si in niciuncaz nu poate avea viitor. Atunci cand blogul e instrument strict de autopromovare sau strict pentru publicitate efectul nu se lasa asteptat. Sa nu subestimam gradul de inteligenta al oamenilor.
 
In fiecare saptamana raman coplesit in una din bibliotecile de arta din Paris de cantitatea imensa de informatie de calitate, de la articole pina la lucrari de sinteza. Evident e imposibil sa parcurgi totul insa pe oricare pui mâna pleci mai bogat. Nu acelasi lucru s-a intimplat in zona blogurilor de moda de unde nu am ramas cu mare lucru in ultimii 3 ani (iar ulterior descoperind lucruri de culise am ramas chiar dezgustat). Poate asta si sunt, suete intre fete cu zorzoane colorate sau o modalitate agasanta de "bagare in seama".
In trecut a publica o carte sau a scoate o revista nu era o indeletnicire pentru oricine insa totul s-a schimbat odata cu "liberalizarea" tehnicii de imprimare. Cu toate astea avem o doza imensa de maculatura iar o istorie a presei / literaturii de secol XIX ne aduce in prim plan similitudini uluitoare cu era internet fashion.

In final, dupa ce câtiva ani am schimbat partial presa traditionala cu cea "alternativa", revin la prima si la profesionisti. Oare ce altceva ne intereseaza decat profesionalismul informatiei sau opiniei ? Ma indoiesc ca suntem curiosi de moda vazuta prin ochii unor pustoaice pentru care idealurile se rezuma la a fi prezente in frontrow la New York sau Paris sau cel al unor adolescente care se doresc a fi considerate experte business doar pentru ca au o pagina si mânuiesc niste cuvinte. Ca in orice opera literara, scrisul dezvaluie mult despre autor si intentiile sale – unde plaseaza complementul in propozitie, la ce persoana vorbeste plus cantitatea de nume proprii (importante) din jurul pronumelui EU in fraza.

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>