Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Viitorul modei – Utopie 2015

Viitorul modei – Utopie 2015

Ian 20
   octaviancoifan.blogspot.com

 

La inceputul anului am descoperit pe blogul lui Etienne Mineur o "analiza" utopica a ceea ce va urma in domeniul tehnologiei informatiei / media / design in urmatorii ani. Un articol utopic in care autorul imagina pe baza datelor existente si a modelelor experimentale din laborator dezvoltarea viitorului apropiat.
Articolul in franceza este extrem de lung insa are cateva idei absolut geniale care ar face deliciul mogulilor din RO (cred ca SOV ar savura acest articol).

Din acesta am selectat o portiune extrem de mica dedicata modei pe care o reproduc aici intr-o adaptare libera:

2010 Brandurile isi creeaza propriile cataloage / lookbook sub forma de aplicatii care permit navigarea offline in colectiile aduse la zi, automat cu fiecare noutate. Web-ul clasic este parasit in favoarea aplicatiilor mobile. Ritmul colectiilor se dilueaza in timp, se pierde notiunea de sezon iar noutatile sunt repartizate de-a lungul intregului an si imediat disponibile in vanzare (uneori intr-un timp foarte scurt si limitat).

Seria limitata ca numar este inlocuita de seria limitata in timp.
2013 Sfarsitul decalajului intre prezentarile de moda si vanzarea in magazin. De acum puteti cumpara online direct in timpul show-ului. Lumea modei isi bazeaza sistemul pe prezentarile Apple si faimoasele Keynotes. Oamenii doresc totul si imediat, buyerii devin foarte volatili si amenintati de concurenta daca promisiunea nu e tinuta. Aceasta pune probleme foarte mari ziaristilor care nu mai au intaietatea colectiilor, marele public asista simultan la prezentari. Aceasta conduce aproape la disparitia revistelor de moda in favoarea blogurilor care nu  sunt afectate de presiunea publicitatii. Multi ziaristi de moda isi dezvolta propriul blog si ajung destul de repede sa aiba tot atata audienta cat revista initiala. Numeroase haine folosesc textile inteligente si respecta mediul. Exista materiale reactive la poluare, unde electromagnetice, wifi, bluetooth, la proximitatea prietenilor din retelele sociale, la numarul de mailuri din cutia postala. Exista numeroase textile care imita de exemplu aripile de fluturi si alte insecte permitand obtinerea de culori fara pigmenti (poluanti) si schimbandu-si constant culoarea functie de lumina. Hainele inlocuiesc treptat telefoanele gratie textilelor video si tactile care consuma putina energie.
2014 Magazinele sunt doar showroomuri si se cumpara online. Exista magazine unde puteti cumpara la fata locului dar ele sunt scumpe si specializate.

2015 Marile marci incep sa faca hainele descarcabile pe net. Se imprima, se tese, se decupeaza, se creeaza propria tinuta cu ajutorul imprimantei personale care poate imprima nu doar pe hartie ci si tese, decupa, formate mici.

2016 La Chanel mica rochie neagra poate fi descarcata dar acest download e posibil doar 10 minute pe site. Fiecare fisier descarcat este unic iar pe rochie se afla brodat logo-ul Chanel si adresa IP ceea ce face obiectul unic (rochiile se vand ca aurul pe ebay). Vorbim deja de lux numeric (timp si unicitate digitala).

Am lecturat aceasta versiune a viitorului in paralel cu celelalte dezvoltari legate de universul media (pe blog) si legat de moda am constatat ca probabil cea mai importanta mini "revolutie" se va produce foarte curand in zona presei fashion. Cateva din marile marci au devenit in ultimii 2 ani adevarate studiou-uri media. Se filmeaza, se transmite, se editeaza, se publica stiri. Simplul catalog de odinioara cu noutatile sezonului a devenit azi un fel de "revista" cu redactia aferenta (ma gandesc acum la Chanel, D&G si Louis Vuitton). Legatura dintre un nume mare si public incepe sa se faca direct scurtcircuitand presa traditionala. De ce ai mai avea nevoie sa dai bani pe o revista de moda cand poti primi direct pe mobil / mail ultimele noutati intr-un format grafic similar cu o revista si fara publicitate? Mai mult de atat, integrarea shoppingului in acest univers (+promotii/reduceri) direct la marca fara a trece prin intermediari, schimba total ecuatia. In general oamenii citesc un procent nu foarte mare dintr-o revista, restul fiind pentru ei un fel de umplutura. Atunci cand poti primi gratuit si imediat informatia concentrata de la cateva din marcile care iti plac, de ce ai mai cumpara o revista clasica? Desigur, aici discutam de Franta si nu de România unde situatia e diferita (revistele sunt cumparate pentru adaosul din punga iar iPhone-urile nu sunt in toate buzunarele).

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>