Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Presa de moda – adio?

Presa de moda – adio?

Ian 19
Coperta de ianuarie a Vogue US

 

Saptamana aceasta au loc prezentarile masculine pentru toamna iarna 2010-2011 la Milano. Confortabil ma aflu la Paris si in acelasi timp descopar live, impreuna cu toata presa de moda din lume, noua colectie de la Armani, Prada sau D&G. Ceva senzational se intimpla la aceasta ora in moda. Putini realizeaza cat de radical se schimba NOW industria modei. Va propun un periplu temporal al relatiei mele cu moda pentru a intui ceea ce azi se petrece sub privirea noastra. 

Anii 1900 Paris. Am auzit ca a aparut o revista de moda – Les Modes cu ultimul racnet – fotografii si coperta color. Ahhhh, de as putea macar sa o rasfoiesc. Am aflat ca toate curtile regale din Europa sunt abonate. Mi-ar place sa aflu ultima moda, mai ales sa o pot cumpara. Seara mergem la teatru la Châtelet. Cécile Sorel sau Gabrielle Dorziat pe scena – mereu imbracate dupa ultima moda. 

 

Anii '20 Paris – Ma uit la standul de ziare si oftez. O revista superba cu desene moderne. VOGUE. La fel de scumpa cat salariul meu pe o luna. Ma multumesc cu una nemteasca pe hartie de ziar unde gasesc desene cu ultima moda fara insa a cunoaste autorii modelelor. In salonul de moda nu pot intra. Nu am rendez vous, nu sunt imbracat corespunzator. In fiecare dupa masa prezentari pentru miliardarele venite de peste Ocean. La cinema ne arata cateva minute putina moda intr-un jurnal de actualitati.
Anii '50 Paris – prezentare Haute Couture. Cerc foarte select. O doamna surprisa schitand un model este data afara din salon. Fotografiile oficiale sunt inmânate presei sub contract. Nu au voie sa apara inainte ca modelele sa fie disponibile. Astept sa treaca sezonul sa-mi pot cumpara l'Officiel. Intre timp, toate prietenele o curteaza pe doamna X, ziarista prezenta la defilé pentru a afla ce se va purta.
Anii '80 Paris – se prezinta noile colectii. Televiziunea ne arata seara un scurt reportaj. Nu pot decat sa visez noul sezon. Revistele au un numar special dedicat noii mode. Un fel de supliment de tendinte. Fotografiile de moda sunt scumpe. O prietena lucreaza pentru un birou de tendinte si avand acces la prezentari vinde ulterior informatia pe bani grei. Daca ai o fabrica e bine sa fii in ton cu moda designerilor.
1994 Romania – Daca am un numar de anul trecut dintr-o revista de moda sunt extrem de fericit. Un numar din acest an e Paradisul pe pamant. Astept cu infrigurare fiecare sambata emisiunea PRO Fashion. Ma uit si la reluare, noaptea.
1995 – Pe internet descopar site-ul firstview. Sunt fericit ca pot vedea integral colectiile designerilor chiar daca sunt din sezonul trecut. Cele curente sunt rezervate abonatilor.
1996 – Imi cumpar revista BOOK Moda. Cam scumpa si foarte rara la chiosc. O pandesc, dar reusesc sa le am pe toate. Mai tarziu reusesc sa-mi cumpar in fiecare sezon L'Officiel 1000 modèles. Stiu tot ce se petrece la Paris si la Milano.
1997 – In sfarsit firma de cablu mi-a montat Fashion TV. Pot vedea prezentarile video pe care le si inregistrez pe casete (acum nu am cu ce sa le vad). Imi cumpar revista Exces.
Anii 2000 – Urmaresc in fiecare duminica la o ora imposibila emisiunea "Doina Levintza prezinta". Descopar ca pe site-ul Vogue apar colectiile designerilor. Nu toti, dureaza, dar acum chiar nu mai conteaza o saptamana. Internetul e pe dial-up iar RomTelecom fura ca in codru. Pozele se incarca greu. De video nici nu e vorba. Ce e aia??? eventual format swf (flash).
2005 – In final pot sa vad poze la rezolutie buna, dar mai ales multe detalii.
2006 – Urmaresc colectiile Chanel direct pe site. Imagini impecabile, video si interviu.
2007 – Ma uit la colectiile de moda pe youtube pentru show, apoi pe style.com pentru poze. Imi ia maxim o saptamana sa sintetizez tot ce se va purta. Imi verific intuitia cu suplimentele fashion ce apar peste cateva luni. La prezentari pot intra cu aparatul meu digital, ba chiar pot poza cu mobilul. Nu intereseaza pe nimeni. Dar nu o mai fac. Imi ia mai mult timp decat sa salvez pozele oficiale.
2008 – Vad aproape live primele imagini postate pe fashionspot. In jumatate de ora apare colectia integral pe style.com. Ma intreb de ce sa mai cumpar numerele paper cu tendinte/colectii. Am totul pe ecran, gratuit si economisesc hartia. Salvez planeta, sunt eco!
2009 – Urmaresc live de pe facebook colectia Louis Vuitton. Prin twitter vad primele imagini de la o prezentare. Vad colectia Chanel Paris Shanghai realizata in direct pe un iPod, cu o cafea in mina in fata la 31, rue Cambon. Episoade saptamanale.Nu o mai invidiez pe Mme Wintour ca avea preview exclusiv la Chanel. Acum am si eu. Primesc invitatii / preview-uri de show in mail. Prefer sa imi cumpar carti de moda decat reviste (dar tot le iau, pentru arhiva :) Pictorialele cele mai bune sau campaniile publicitare le gasesc pe internet. Gratis si organizat.
2010 – De la Paris descopar live Armani, Prada si D&G -showurile de la Milano. Imagine video excelenta. In acelasi ecran am linkul SHOP. Am ratat alta prezentare, dar in metrou vad ca un individ urmareste de pe iPhone prezentarea milaneza. Stiu live tot ce se petrece, fara a ma deplasa pe un timp oribil, fara a plati nimic. Ma intreb de ce cumpar reviste vintage de colectie si nu reviste noi. Nu le invidiez pe ziariste care trebuie sa alerge intre show-uri. Dar pentru cadourile de presa? Tocmai am primit un cupon de reducere si o invitatie de "ventes privées" in mail.
2011 – Oare ce va urma?  

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>