Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Misterele Bucurestilor la Paris

Misterele Bucurestilor la Paris

Oct 09
   octaviancoifan.blogspot.com
 
Atunci cand Brancusi sculpta la Paris, una din Pasari ajungand in colectia lui Paul Poiret, Lucian Blaga scria in 1919 arta poetica a cultivarii misterelor. Campaniile Reginei Maria aveau sa scoata tara din negura fumului de mici a Balcanilor misteriosi (si noroiosi). Pentru cateva sezoane  broderiile romanesti devin cunoscute si folosite in moda pariziana.

In 2009 aceeasi obsesie pentru mister persista pe axa Bucuresti Paris. Colectia prezentata de Ingrid Vlasov la Paris are aura de mister. Deficienta de PR in domeniul modei sau dorinta vadita de a oculta? 

Prezentarea in sala neagra de la Musée de l'Homme (actualmente in renovare) imbalsamata in mirosul de crin avea toate caracteristile unei intalniri secrete in care am recunoscut cateva nume "speciale" de la Bucuresti si masini oficiale. Mai putini ziaristi din moda (cu exceptia fotografilor) si fara informatii de presa intr-o secretomanie totala in care te intrebi unde se opreste lipsa de profesionalism si unde incepe misterul.

Eu am aflat de eveniment accidental in septembrie intr-o conversatie la Paris si daca nu as fi cautat cu insistenta, nu as fi ajuns in sala neagra. Imbracat in alb, am intrat la show gratie lui Alin, intrucat invitatiile erau pentru alte persoane in negru. Banuiesc ca Ingrid nu citeste Fashion and Beauty si nici ceea ce scriu de atatia ani de la Paris.

Un asemenea eveniment important ar fi necesitat o cu totul alta importanta si acoperire mediatica. Multi nu au stiut. A intra oficial in calendar si a organiza un show la Paris inseamna un efort financiar mare de care orice brand "necunoscut" incearca sa profite la maxim. De asta s-au si inventat birourile de presa!

Colectia ne plonjeaza in acelasi mister. Nici calitatea materialelor si nici finetea executiilor nu sunt specialitatea casei Vlasov dar suntem totusi in 2009 cand hainele Zara sunt net superioare calitativ multor realizari autohtone iar aprovizionarea in textile nu mai este conditionata de depozitele cu resturi de la marginea oraselor. Dar de la Bucuresti probabil aceste detalii tehnice nu se vad ca in front row. Cartier nu e de cartier.

Lipsa documentelor de presa, chiar a informatiilor pe propriul site al brandului sau lipsa timpului designerului pentru a da un interviu fetelor de la RFB venite special pentru eveniment la Paris imi induc aceeasi senzatie de straniu.

Moda la Paris nu arata si nici nu functioneaza ca cea de acasa. Misterele Bucurestilor – un film devenit realitate cu elemente folclorice.
 

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>