Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
O alta chestie desteapta pe nume Uniqlo (!?????)

O alta chestie desteapta pe nume Uniqlo (!?????)

Iul 13
Ovidiu Buta
 
De cand cu turbulentele financiare si lecturile mele online au avut de suferit: in urma cu un an cautam pe net doar “what’s new” insa de  sase luni am trecut la “who’s still alive”. Iar la aceasta rubrica apare, obsesiv, un singur nume.

Uniqlo vine de la Unique Clothing Warehouse, brand japonez care se bazeaza pe o formula de retailing care combina piese vestimentare basic  cu un marketing extrem de inteligent. Un fel de GAP American dar cu o imagine mult mai proaspata si “fashion”, preturi incepand de la 4 dolari/tricou, o linie de denim “made in Japan” si un spatiu de vanzare mai mult decat generos.

Chiar daca preturile sunt foarte mici, accentul se pune numai pe calitate, functionalitate si inovatie. De exemplu, piesele din linia HeatTech  sunt realizate din fibrele speciale care absoarb transpiratia corpului si o transforma in caldura.  Senzatia tactila (atat de importanta cand cumperi orice haina, dar uitata de majoritatea producatorilor autohtoni)  de soft, matasos, se datoreaza  proteinelor din lapte “impregnate” in tesatura.

Atat politica de preturi cat si sistemul de vanzare sunt bine tinute in mana. Marfa este dispusa in spatii albe, curate, pe culori, sugerand ghidurile Pantone si, dintr-o singura privire, ai deja o imagine clara de ansamblu.

Filozofia Uniqlo este total atipica: ei pun consumatorul inaintea brandului (care este inscris foarte discret in INTERIORUL produselor). Nobuo Domae, CEO Uniqlo in Statele Unite, explica: "We are selling jeans, not style, we don't want to push our brand logo, and you can combine our clothing with other brands". O discretie asumata, un brand relaxat care nu isi agreseaza cumparatorii (vanzatorii te ajuta doar daca ceri acest lucru, si cand o fac, o fac excelent), care nu promite mai mult decat ofera, dar ceea ce ofera este impecabil ca material si finisaje.

Urmand exemplul H&M, Uniqlo a colaborat cu diversi artisti in special pentru linia de tricouri iar de putin timp  echipei de design I s-a alaturat unul din numele mitice ale modei: Jil Sander. Minimalism german executat cu precizie japoneza si vandut sub numele de cod “+J”.

Ce am invatat din aceasta noua lectie de supravietuire?

-a trecut perioada modei vandute agresiv iar clientul trebuie sa aiba macar senzatia ca el decide 100% ceea ce cumpara si poarta

- moda nu se mai vinde doar sub forma de tinute complete (de sus pana jos, acelasi brand-tehnica preferata de vanzare a unor branduri ca Dior sau Fendi). Aceasta noua filozofie este aplicata, exact in clipa de fata, si marile magine de lux ca Neiman Marcus sau Saks.

-respecta valorile de baza, cele pe care ai construit brandul

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>