Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Idei si alte chestii destepte care vor rezista in fata recesiunii

Idei si alte chestii destepte care vor rezista in fata recesiunii

Iul 10
Ovidiu Buta
 
In New York, cel putin la suprafata, recesiunea nu se mai simte. Restaurantele hip gen Buddakan sunt pline non stop  iar rezervarile se fac cu cateva saptamani in avans. Fata de martie, cand vanzatorii de la Prada somau cu talent, in weekend am numarat cam 30 de cumparatori in magazinul imens de pe Fifth Avenue. Lucrurile par sa se miste mai bine decat in trecut, doar revistele continua sa artate in continuare ca niste pliante colorate, lipsite atat de reclama cat si de continut editorial.

Singurul loc care intotdeauna a fost plin, cu sau fara recesiune, vant sau crivat, este Abercrombie & Fitch. Vanzarile lor  sunt constante si impresionante, la fel ca si cozile la intrare.

Infiintat in 1892 de catre  David T. Abercrombie, A&F si-a inceput cariera in fashion prin colectii sport. In 1960, pe fondul unor probleme finaciare, a fost cumparat de compania The Limited  si repozitionat, in 1988, ca si brand aspirational de casual luxury.

A&F, ca si Gap, nu se lauda cu o mare varietate de modele, ci doar cu updatari ale unora care si-au demonstrat succesul in timp.
 
Cand spui Abercrombie automat iti vin in minte atat campanile de imagine cat si mirosul inconfundabil al magazinului. Campaniile lor de imagine se bazeaza doar pe atleti, invariabil la bustul gol, tineri cu varste cuprinse doar intre 18 si 22 de ani. O imagine puternica, in alb si negru, amintind, subtil, de site-uri pornografice cu twinks dar si de fotografiile iconice ale lui Peter Lindbergh care glorificau corpul barbatesc.

Un atlet se afla intotdeauna si la intrare iar fanele, sau fanii se pot fotografia cu acesta in ipostaze mai mult sau mai putin incitante. Ideea este simpla si admirabila: moda, inainte de a vinde haine, vinde un ideal de frumusete (sau, altfel spus,  pentru a vinde haine, moda trebuie sa vina atat cu o poveste cat si cu un ideal de frumusete). Sunt imagini  frumos retusate si inserate, ca si publicitate, in paginile revistelor de moda. Dar socul este mult mai mare atunci cand personajul campaniei  “coboara” din paginile revistei si te intampina la intrarea magazinului…

Un alt soc oferit de A&F este cel olfaltctiv. Totul este impregnat cu “Fierce”, o aroma proaspata, incitanta, si care reuseste performanta, data fiind cantitatea folosita, sa nu devina gretoasa.

In Bucuresti cunosc un singur caz, Victoria 46, al carui miros placut il detectez cu usurinta chiar si atunci cand am pe stenderele pentru sedintele foto si peste 50 de produse.

Staful este format DOAR din tineri. Sunt inalti, suplii, zambitori, amabili-un casting impecabil. Pot sa iti recite cu usurinta toate produsele existente, iti selecteza exact lucrurile care stau bine pe tine si te avertizeaza dragut cand ceea ce ai ales nu ti se potriveste. Nu par niciodata obositi chiar daca trebuie sa se miste non stop pe melodiile optzeciste difuzate. Te simti in largul tau langa ei si iti face placere sa ii privesti – “ We hire good-looking people in our stores. Because good-looking people attract other good-looking people, and we want to market to cool, good-looking people. We don't market to anyone other than that."

Atmosfera este identica cu cea dintr-un club, cu paravane in tonuri inchise, picturi murale prezentand tot atleti, lumina este difuza iar plantele tropicale sunt folosite ca fundal pentru manechinele statice.

Un scriitor drag mie spunea ca “mancarea gustoasa se face cu ingrediente simple”. Acelasi lucru se intampla si la A&F: mesajul este simplu si cinstit, produsul este simplu dar bine executat (si cu pretul bine tinut in mana), iar experienta memorabila. Sunt lucruri care te fac sa revii de fiecare data cand esti in oras-iar aceasta este cu adevarat o performanta in conditiile economice date.

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>