Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
ReceChic

ReceChic

Apr 09
Ovidiu Buta
 
Orice perioada grea aduce noi reguli, ucide mituri, ajusteaza discursuri, schimba mentalitati. Opereaza la un nivel pe care de obicei incercam sa il pastram nealterat, direct in ADN-ul nostru emotional. Ceea ce ieri parea sigur, astazi a disparut. Ieri erai in top, astazi te uiti mirat in jur incercand sa detectezi unde te-ai trezit. Este o lume noua, cu noi reguli de functionare iar daca reusesti sa le intelegi-dar  si sa le aplici la timp- vei putea merge, poate chiar  cu succes,  mai departe.

Ca lucrurile nu o sa mai fie cum am fost obisnuiti o banuiam inca din iarna. Dar ca schimbarea o sa fie atat de radicala, nu, nu puteam preconiza. Daca citesti revistele sau inca colinzi magazinele, ai senzatia ca lucrurile merg in continuare pe cursul lor firesc, cu mici ajustari absolut necesare de pret si de marketing. Este doar o falsa senzatie.

Moda nu a avut timpul necesar sa isi gandeasca urmatorul pas cu atentie si, privind la colectiile de toamna-iarna, se poate usor observa ca designerii inca bajbaie in ceata recesiunii. Cu un sigur lucru sunt cu totii de acord: “it is a credit crunch and not a creative one”.

De fapt cum arata viitorul?  
 
Viitorul poate arata bine daca intelegi cateva lucruri si nu continui sa te agati de amintiri  recent apuse. In primul rand sa ne uitam cu atentie in jurul nostru, sa vedem cine sufera cu adevarat. Primele afaceri din moda lovite frontal de recesiune au fost exact acelea construite pe aer si cuvinte goale: haine brodate cu minciuni PR-iste, inspirate de stilul altora,  create de “designeri” lipsiti de productie si viziune, de creier si de executie. Pe scurt, carpe ieftine vandute prostilor cu multi bani.
 
Putini au inteles regula jocului iar acestia sunt si cei care, daca vor fi extrem de atenti la cheltuieli dar si la noile nevoi ale clientilor, vor continua sa profeseze. Suntem intr-un moment in care banii se fac greu si se cheltuiesc si mai greu. De aceea trebuie sa dai ce ai mai bun din tine, sa fii mai bun decat colegul tau de breasla. Sa inveti sa zambesti si sa spui multumesc, sa intelegi intr-un final ca daca vinzi pe luna doar doua rochii prost finisate nu inseamna “ca faci moda” ci doar ca iti umpli timpul cu ceva.

Este timpul unui reality check pentru toata lumea.

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>