Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Haute couture, bien sur!

Haute couture, bien sur!

Feb 05
Ovidiu Buta

 

Anul acesta cele mai asteptate evenimente au fost, in ordinea desfasurarii lor, revistele de ianuarie (sa vedem cate pagini de editorial au mai ramas in viata), show-urile pentru barbati de la Milano si Paris (ca sa incercam sa intelegem ceea ce si designerii incearca sa inteleaga-in ce directie se indreapta moda) si haute couture-ul (sa vedem daca si bogatii plang).

Ceea ce s-a intamplat la Paris a fost un test dur pentru o idustrie care conjuga luxul la superlativ. Daca pe pret a porter deja a fost anunatata o noua politica de preturi, inclusiv de catre marci cult ca Lanvin sau Tom Ford, cand vine vorba despre haute couture lucrurile care fac diferenta (executia manuala si pretul final) sunt batute in cuie. De aceea casele de moda au decis sa faca economii reducand cheltuielile auxiliare. Adio show-uri grandioase desfasurata in locatii istorice. Bye bye Versailles!

Chiar si Karl, cu o scuza perfecta la indemana-o expozitie in plina desfasurare la Grand Palais si-a relocat show-ul intr-o locatie mai mica si mai ieftina, si a rugat o artista sa ii bricoleze un perete de flori din hartie.

Ceea ce m-a amuzat a fost fixatia, a mai mult de jumatate din designeri, pe ideea raposatului Dior care a pariat totul pe o carte in 1947 cand a lansat ceea ce a intrat in istorie ca the new look. Atatea citate din opera lui Dior nu au existat niciodata intr-un singur sezon si inca nu a inceput pret a porter-ul! Insa exista o diferenta intre  1947 si 2009 si aceasta este NOUTATEA ABSOLUTA. New look-ul a prins tocmai pentru ca era ceva nemaivazut, total neasteptat, o respingere a unui look lipsit de orice urma de sex appeal. A fost, in primul rand, o revolutie sexuala-femeia tanc se transforma in femeia fragila cu o talie ametitor de delicata-care, este adevarat, a generat o revolutie financiara in contabilitatea d-nului Dior. Designerii prezentului, mult mai atenti la cuvinte decat la simboluri, au retinut doar expresia "revolutie financiara" din propozitie si au crezut ca au descoperit solutia salvarii economiei mondiale.
Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>