Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Trei generatii

Trei generatii

Ian 23
Ovidiu Buta

 

Generatia X

Nu este o generatie ratata din punct de vedere vestimentar ci este una foarte pragmatica. Este generatia care foloseste in cel mai inteligent mod vocabularul modei, iar crezul ei este derivat din «sunt prea sarac ca sa imi permit lucruri ieftine». Prefera sa investeasca in interiorul casei decat in vestimentatie, iar combinatiile cromatice pe care le realizeaza sunt «politically correct». Simte evolutia modei, dar reactioneaza mult mai lent la schimbari.

Generatia Y

In Romania, ca si in majoritatea tarilor europene, uniforma considerata o rigoare, a fost abolita partial, pentru o vreme, dupa Revolutia din 1989.

Perioada urmatoare a fost una de dezorientare totala, in care parintii s-au zbatut sa gaseasca echivalente care, ca si uniforma, sa dureze mult dar sa coste putin si sa fie acceptata de copii. Tinerii ce au avut sansa de a trai aceasta experienta au avut si posibilitatea de a experimenta noi forme si culori, fara restrictii. Totusi,

nevoia tacita de a semnala apartenenta la grup a dus la constituirea unui alt fel de uniforma, cea denumita “de timp liber”, care poate fi adoptata la orice varsta si e, in primul rand, relaxata, prin contrast cu tinuta stricta care denota incordarea si stapanirea de sine necesare unor relatii publice oficiale.
 
Generatia Google

Comunitatile on-line, sistemele de promovare gen you tube precum si programele de televiziune prin care se cauta viitoare vedete din randul tinerilor (cum este Megastar ) au impus ideea ca “individualitate inseamna originalitate”, iar originalitatea iti poate aduce macar cele 15 minute de celebritate. Fiecare personaj, fie inscris pe site-urile de profil, fie inrolat in diverse competitii televizate, a incercat sa se diferentieze de competitori in primul rand printr-o vestimentatie cat mai originala.

 
Faptul ca aceste comunitati au acces instant la alte comunitati on-line i-a facut pe tinerii aflati in cautarea nemuririi sa preia si sa amestece foarte usor anumite elemente din diverse culturi actuale. Uniforma “clasica” a tinerilor din ultimii 20 de ani, formata in special din pantaloni de denim si tricouri colorate, amestec de elemente sport si casual, s-a transformat astfel in mod radical. Noua tinuta inglobeaza referinte din muzica (sepci si pantaloni de hip-hopper cu turul lasat, purtati cu lenjeria la vedere), din film (culori si imprimeuri preluate din desenele japoneze Manga), din seriale TV etc. Ansamblurile vestimentare create incorporeaza obsesii si fetish-uri, vise si referinte exacte. Practic, a luat nastere in randul tinerilor un nou cod vestimentar, supus non stop variatiei, schimbarii, dar care poate fi citit corect doar de catre initiati sau cei care au contact constant cu aceasta lume.
Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>