Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
TRAFIC ZEN

TRAFIC ZEN

Noi 03
 Ramona Voicu Fotograf:Gabriel Hennessey

Trafic. „Atentie, se inchid usile, urmeaza statia sezonul toamna-iarna, cu peronul pe partea dreapta.“ am ascultat in vara asta, printre altele, si Vama mai Veche a lui Tudor Chirila si ma inspira versurile cantecului de mai sus. Gata cu vacanta, suntem back la locurile noastre, vatuiti de relaxarea pe care ne-am procurat-o in concediu.

Fixati-va centurile de siguranta pentru ca intram in trafic, Bucurestiul are deja comportamentul unui animal salbatic, trezit din somn inainte de ora la care ii convine. Diminetile incep in hohote de claxoane isterice, odata cu scolile se redeschid lucrarile pe drumurile publice, fapt care ne va face tuturor viata ca un labirint… de care avem atata nevoie!!!!

Nu indraznesc sa deschid si televizorul, pentru ca, sincer, mi-e teama de noul Trend-Trivia care ne pandeste in fiecare an in grila de toamna. inboxul meu, pana mai acum cateva zile plin de fluturi, e amenintat pana la refuz de mailurile 

cu confirmare de participare la evenimentele mondene datatoare de angoase vestimentare. Am deja pe birou numerele de septembrie ale revistelor glossy, care mai de care mai updatate cu infos despre ce trebuie sa purtam, cum trebuie sa o facem si mai ales in ce context. Cinic, as spune ca nu prea conteaza pe ce identitate pui hainele pe care le porti, atata timp cat costul sau brandul lor iti va imprumuta una. 

Regret sa spun ca sunt dezamagita ca asist de cativa ani la o serie de sedinte foto reloaded, cu aceleasi persoane care sufera in cel mai fericit caz transformari estetice, unele datorate echipei cu care se lucreaza la reviste, altele datorate tributului pe care ele insele il achita onorant statutului de persoana publica. E un raport salciu la gust si la privit, pentru ca, desi nu e treaba vedetei sa gaseasca subiectul sedintei foto, ci rodul unui brainstorming redactional, nici subiectul nu te inspira si ma intreb cum ar putea s-o faca, atata timp cat il sufoci cu intrebari si propuneri sterile de story-shooting?! Nu avem mesaj, dragi colegi, cel putin nu atat cat si-ar permite un instrument devenit atat de influent ca presa de imagine.

Inainte sa lucrezi sau sa intervievezi pe cineva, cred ca ai nevoie de timp sa-l adulmeci si sa te prepari pentru amestecul tau cu celalalt. Pana la urma, produsul final, fie el imagini sau cuvinte, este o intalnire intre subiect si cel care pune in frame subiectul. Nu sunt mari diferente intre un numar de septembrie sau unul de mai, decat poate stilistice, insa mesajul ca imagine nu e foarte diferit, percep trist un manierism in care nu conteaza pe cinefotografiem, ci scaunul pe care-l asezam pe bietul subiect. Mai mult, daca o locatie este de succes, de ce sa n-o folosim cu totii, pentru ca oricum e mai comod sa improvizezi decat sa creezi!

Un prieten intelept m-a invatat in vara asta o notiune noua despre comunicare, si anume ca ea, „comunicarea”, are rolul de a-l ridica pe celalalt, astfel incat imi doresc ca scopul confesiunilor mele vizuale sa vina in sprijinul unui discurs de imagine mai consistent conturat. Facem cu totii trafic de mesaj cu hainele pe care le purtam, pentru ca ele comunica cel putin o stare, daca nu un statut. Imaginea retusata si hipercorectata in Photoshop vinde niste aspiratii mai false decat un Vuitton fals, iar aceste fake-uri se intorc cu efectul unui bumerang in capul celor care le-au proiectat.

Aminti-ti-va numai cat de dezumflati eram cand am descoperit ca nu exista nici mos Craciun, nici Zana maseluta, sau cu cata voluptate urli de fericire cand descoperi ca si Kate Moss are celulita in nu-stiu-ce paparazzo.

Haideti sa admitem ca o vedeta e demna de coperta chiar daca nu are 50 de kile si un metru optzeci, atata timp cat ce face e mult mai greu si mai inalt. Si de ce n-am face un trafic de influenta pozitiva, un networking intre medii, de ce n-am inlocui cel putin o luna mesajul elitist-negativist cu unul creativ pacifist?

De ce sa ne limitam la a reproduce ce fac ceilalti care au o alta cultura, alte coordonate si alte sentimente, daca mai au? Presa de imagine este o cronica a vremurilor pe care le traim, e ca o vitrina a lifestyle-ului nostru, or, daca il prezentam nerealist si necredibil, vom sfarsi la fel.

Atentie… se pot deschide alte usi!

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>