Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
RFW 2008 – Comunicate de presa

RFW 2008 – Comunicate de presa

Mai 14
Claudia Castrase la Romanian Fashion Week 2008

Claudia Castrase la Romanian Fashion Week 2008

Inainte de a continua cu „recenzia” colectiilor restante … o scurta pauza de presa.

Intr-o anume perioada a istoriei modei modelele publicate de reviste erau atent controlate de casele de moda si nimic nu aparea fara a fi primit aprobare. Din numarul mare (peste 200) al unei colectii de sezon din anii 20, doar un numar restrans de fotografii / desene era dezvaluit publicului in reviste precum Vogue, Officiel, Femina, Harper’s Bazaar.

In schimb, in preajma colectiilor revistele abundau in descrieri ale colectiilor care trebuiau sa umple vidul creat de absenta imaginilor. Pentru a usura munca ziaristilor prezenti la colectii, designerii au conceput texte devenite ulterior comunicate de presa. Azi poti vedea in paralel toate imaginiile unei colectii, comunicatul de presa menit a explica/detalia demersul brandului si uneori chiar si critica.
Demersul actual este in general concept (elaborat de designer) – colectie – comunicat de presa in care primele doua sunt explicate succint. In ultimul timp, comunicatul a devenit mai mult decat explicativ un texte semi publicitar, un text care „vinde” colectia.

Cazurile cele mai nefericite se intimpla cand din cele 3 parti prima lipseste (concept) iar ultima atinge cotele unei opere literare. Altfel spus comunicatul de presa vine sa te convinga ca haosul pe care il vezi are totusi o logica si inca una inalta. Explicatia devine justificare!

La Iasi RFW 2008 puteti vedea cele mai mari minuni in materie iar faptul ca imaginile si textul sunt fata in fata permite evaluarea aberatiilor. Din pacate in multe cazuri cei care pica prost sunt designerii – colectiile lor nu se ridica la nivelul pretentiilor enuntate in text iar titlurile pretentioase stirnesc zimbete. Nu stiu cite din texte chiar reflecta preocuparile designerilor (uneori abisale) si cite au fost aruncate la urma pentru a drege colectia din cuvinte. Suntem doar specialisti la a face din vorbe, nu?

Moda nu trebuie ridicata la nivele atat de elevate intelectual. Chanel, Dior, Balenciaga, YSL, Lagerfeld au avut doar bacalaureatul si desi au fost cele mai mari nume, nu s-au pus pe picior de egalitate cu marii filosofi.

Keep it simple!

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>