Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Despre Oianu si starea natiunii

Despre Oianu si starea natiunii

Feb 27
Liana Martin

Am fost zilele trecute la o prezentare Adrian Oianu. Nu in Bucuresti ci taman in inima Ardealului, la Cluj. Foarte frumos! ar spune unii. Catre inutil! spun eu. Nu pentru ca nu mi-ar fi placut prezentarea. Doamne fereste! Oianu da dovada, in continuare, ca este unul dintre designerii romani care chiar stiu ce fac. Colectii frumoase, foarte bine strunite, foarte bine gandite. E chiar o placere sa vezi asa ceva. E drept ca mai are si el scapari, dupa cum spunea de altfel si Ovidiu Buta, dupa prezentarea din Bucuresti, prea a fost un styling Lanvin

DAR … stiti cum e, cand totul e prea frumos apare un dar … stau si ma intreb, oare cati din cei 

prezenti in clubul Obsession stiau despre un styling Lanvin sau despre orice fel de styling?! Mai mult, prezentarea a fost anuntata ca fiind una cu vanzare dupa. Adica cucoanele VIP (ce banal a devenit acest termen, atat de departe de ceea ce inseamna de fapt), prezente in toata splendoarea lor, sa mai aiba amabilitatea ca, dupa efortul de a fi venit in zona, sa treaca sa vada de aproape tinutele, ca poate poate s-or gandi si la cumparare. 

Draga domnule Oianu si toti cei care aveti impresia ca undeva pe aproape de Bucuresti e si Clujul, va spun eu, cu mana pe inima, ca NU E ASA!  Daca in Bucuresti exista si public si clientela pentru designerii romani, inclusiv pentru cei avangardisti, la Cluj Napoca asa ceva nu exista. Sunt doar acele cucoane de care aminteam mai sus, care vin la prezentari imbracate in tinuta albastru satinata, de nunta si se cred deosebite. Chiar daca aici exista cea mai renumita pepiniera de designeri din Romania, Universitatea de Arta si Design, chiar daca de pe bancile acesteia au plecat cei mai buni designeri din Romania la aceasta ora, publicul clujean este departe de a fi educat in moda, cu atat mai departe consumator de moda. Abia a invatat ce inseamna Zara si MNG, cu toate ca pare de-a dreptul incredibil. Cu toate ca pana acum clujenii cu bani si-au facut cumparaturile la Viena si Paris. Cu toate ca, in Cluj, conform ultimelor statistici, suprafata comerciala este de aprox 400 mp la mia de locuitori, dublu fata de Bucuresti si dublu fata de Budapesta.

Deci, draga domnle Oianu si toti cei care veniti la noul Mecca al shopping-ului romanesc cu inima deschisa si cu mari sperante, luati aminte! Clujul mai are inca de invatat in ceea ce priveste designul romanesc. Clujul mai are inca de studiat cum sta partea cu moda si cu tendintele internationale. Clujul mai are inca de invatat ce inseamna trend-ul ecologic, intai in general si abia apoi aplicat in moda. Si, DA, Clujul este plin de oameni cu bani, dar care pana acum nu au stiut sa investeasca decat in case, masini si excursii. Daca vreti sa ii invatati ce inseamna moda, ce inseamna design, ce inseamna styling, trebuie sa stiti ca acest lucru, la inceput, s-ar putea sa va coste mult si mai ales sa nu scoateti nimic. Dar in toate exista un inceput, deci nu disperati! Starea natiunii e inca latenta, poate reusiti voi sa ii dati trezirea. Un singur sfat imi permit: faceti-o mai zgaltait, altfel adormim toti de tot.

 

 

 

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>