Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Toti se pricep la moda, politica si fotbal

Toti se pricep la moda, politica si fotbal

Oct 10
Vogue

Aceasta fraza a facut inconjorul Romaniei in ultimii 15 ani ca o replica pentru a-i pune la punct pe cei "neavizati", "nespecialisti" sau pur si simplu mai tineri sau indezirabili.

Ei bine, nu cred in aceasta fraza cu resorturi socialiste!
Fiecare trebuie sa aiba o opinie politica si sa si-o exprime.  In plus, politica nu e pentru "specialisti" ci ne intereseaza (si afecteaza) pe toti.  Rezultatele "specialistilor" si cele ale gandirii "nu ma intereseaza politica" se vad la tot pasul, in Romania.

Idem pentru moda.  Fiecare trebuie sa aiba o opinie, sa si-o asume si sa o exprime.  Exista obsesia in Romania ca … trebuie sa fii abilitat pentru a vorbi despre moda.  Cam asa era atacata Raluca Badulescu atunci cand se exprima acid asupra modului de a se imbraca a vedetelor.  Aceasta nevoie de "abilitare" (pentru a exprima o opinie critica ai avea parca nevoie de o diploma) vine probabil din inflatia de "imposturi" din societatea romaneasca: de la vedete ingrasate cu banii din privatizare sau datorii sterse la stat la umilele imitatii de haine occidentale.

Probabil ca pentru a vorbi publicului singura cerinta este … credibilitatea, ceea ce in trecut aveau "arbitrii elegantei" asezonata cu stil si informatie.  In definitiv e doar moda … nu cercetare nucleara si nimeni nu alearga dupa un Nobel.

"Specialist" in moda (ador termenul asta cu rezonante de Centrala Confectiilor ante '89) e mai mult o chestiune de rezultate strict pentru industrie.  Daca informatiile/sfaturile se transforma in zerouri in cont (si asta din moda, nu imobiliare) esti … valabil!

Cam asa stau lucrurile in 2007.  Peisajul modei s-a schimbat, iar "critica" evolueaza in paralel cu publicitatea. Citind numere din Vogue din anii '70 (dar si l'Officiel sau Elle) raman surprins de … lipsa de articole.  Partea scrisa era mult mai redusa in comparatie cu cat se scrie/analizeaza azi.  Fenomen imprumutat din critica de film sau carte? …  Probabil, atata timp cat unii designeri se viseaza Picasso in moda. Intre paginile de reclama, editoriale si critica jurnalistii fac adesea un slalom greu de imaginat.  Noroc cu internetul !

Fenomenul blogging e demult in centrul modei pariziene.  Unii sunt invitati la prezentari sau evenimente (vezi evenimentul recent Coco Mademoiselle).  Parerea conteaza, este analizata, uneori ascultata.  Brandul asculta consumatorul, mai sec spus.  Lumea evolueaza, vanzarile cresc.

In Romania in moda … a exprima o critica are adesea raspuns "…dar cine esti tu, mah?"

www.octaviancoifan.blogspot.com

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>