Strict Standards: Non-static method Configure::getInstance() should not be called statically in /home/fashion/public_html/cake/bootstrap.php on line 38
Fashion victim si cliente – Un text primit de la un designer:)

Fashion victim si cliente – Un text primit de la un designer:)

Mai 24
  Ovidiu Buta  
 
 
Cosmarul creatorului se numeste croitorie la comanda.  Visul frumos este in schimb colectia personala, realizata in intimitatea atelierului propriu …

Dat fiind sezonul banchetelor si al nuntilor, urmeaza o abundenta de comenzi care navalesc in atelierul oricarui designer ce se respecta.  Se plateste un pret atat de o parte cat si de alta.  Cumparatoarea plateste in bani, creatorul plateste cu nervi, dureri de cap insuportabile si zambete din ce in ce mai sticloase.  Despre tendintele verii 2007 s-a tot vorbit si se vorbeste.  Despre clientele care isi cumpara haine in tendinte nu prea.  Ele pot fi impartite pe diverse grupe, in functie de mofturi (eternul moft romanesc).

Cele mai periculoase cliente sunt cele care isi incep comanda cu o fraza dulce si ademenitoare: "ooo, eu vreau doar ceva foarte, foarte simplu". 

Bietul de tine, le faci ceva simplu, cum au cerut, dar cum nu aduc nici pe departe cu Audrey Hepburn, incepe cosmarul: "dar parca e prea simpla si ar trebui mai cambrata.  Si aici sa ii punem ceva … si aici intr-o parte parca trage, iar aici nu e perfecta pe langa sold.  Si aici ar trebui sa va arat eu cum…" si simti cum ai vrea sa nu fi existat simpla rochita neagra care a dat nastere la asemenea urmari.  Daca tot am pomenit de little black dress va rog, daca se poate face un apel national, la normalitate.  Si rosul este negru, nu?

Mai exista o categorie de cliente/ clientele – sutien.  Clienta-sutien este cea la care modelul rochitei se raporteaza la bretelele sutienului.  Decolteul trebuie sa fie generos dar nici prea mare, ca se vede stim noi ce, bretelele tinutei sunt foite dintr-o parte in alta pana ce nu se mai vad celelalte, stim noi ce.  Am intalnit si o culme a femeii-sutien care a tot cautat o varianta pentru a nu se vedea obiectul cu pricina pana ce a ajuns la permute push-up, lipite cu leucoplast de cc 10 cm direct e piele.  Concluzia? Doamna cu pricina avea niste urme grozave sub sani , incat am crezut ca a fost torturata de sarmanul sot, responsabil cu scoaterea leocoplastului dupa petrecere.

Ceea ce ma amuza si ma intriga este faptul ca la orice petrecere femeile se imbraca de obicei pentru a fi admirate de catre barbati, iar acestia dau din umeri cand sunt intrebati cu ce era imbracata x sau y.

Mai dragute sunt clientele pe care nu le intereseaza decat brandul.  Isi scot cu delicatete eticheta in exterior si atunci nu se poate sa nu le-o remarce cineva.  Ele platesc cat li se cere, nu comenteaza prea mult si, daca au si o silueta frumoasa, sunt multumite pe deplin.  Scriind despre cliente nu ar fi correct daca nu am  vorbi putin si despre cei care le dau "nastere".  Avantajati sunt mai ales creatorii frumosi, iar dezavantajati sunt cei fara tupeu.  In acest sens, un designer important din Romania  declarandu-mi ca el, in timpul probei, le mai atinge pe ici, pe colo, atragandu-le interesul de la proba propriu-zisa la alte probe de autostapanire. Urmarea?  Un card de comenzi si de femei la show-room, ahtiate dupa probe.

Interesanta optica … si atunci ma intreb de ce tinerii care nu stiu incotro sa o apuce si au ceva capital, dar nu in ultimul rand, mai ales daca au calitati fizice deosebite, nu isi platesc o modeliera foarte bine, nu cumpara schite de la studenti si nu se fac de azi pe maine designeri?  Ce e ala Esmod?  Un nou restaurant?

Bookmark and Share

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


*

Poți folosi aceste taguri și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>